Het intakegesprek

Rond de zevende maand van uw zwangerschap nemen wij contact met u op om een afspraak te maken voor uw intakegesprek. Dit gesprek vindt meestal plaats in de achtste maand van uw zwangerschap.

 

Het intakegesprek heeft tot doel zo goed mogelijk in kaart te brengen wat uw wensen en behoeften – en die van uw gezin – zijn. Het gesprek is het uitgangspunt waarop wij uw persoonlijke kraamverzorgende selecteren en het vormt de basis van uw kraamdossier.

Thuis of Telefonisch?

Bent u in verwachting van uw eerste kind, dan komen wij altijd op huisbezoek voor het intakegesprek. Ook wanneer er bijvoorbeeld een taalbarrière is of er andere redenen zijn waardoor een telefonische intake lastig is, komen wij graag bij u langs.

 

Na het intakegesprek weten u en wij precies wat de afspraken zijn, en wat u van ons kunt verwachten. Nu staat niets een zorgeloze kraamtijd nog in de weg. Wij heten u van harte welkom bij Kraamzorg de Toekomst!

Wat bespreken we tijdens het intakegesprek?

  • Uren en dagen
  • Verzekeringen
  • Waar bevallen?
  • (Borst)voeding
  • Kraamdossier
  • Zorgovereenkomst
  • Parkeerkosten

 
1690

Wij werken met het Landelijk Indicatie Protocol (LIP) om de uren van de kraamzorg te bepalen. Dit protocol is vastgesteld door de Nederlandse zorgverzekeraars. Zo is altijd duidelijk op hoeveel uur kraamzorg u recht heeft.

Heeft u een vraag over verzekeringen of vergoedingen, neem dan gerust contact met ons op via info@nullkraamzorgdetoekomst.nl of bel 070 – 444 72 82.
Ziekenhuisbevalling of thuisbevalling
Wat uw keuze ook is, Kraamzorg de Toekomst zorgt voor een optimale voorbereiding en begeleiding.

Bevalt u thuis, zal de verloskundige het moment bepalen dat de kraamverzorgende wordt gebeld om te assisteren. Na de bevalling blijft de kraamverzorgende bij u om u te helpen en te ondersteunen.

Bevalt u in het ziekenhuis, kunt u ons bellen zodra u bevallen bent. Dan beginnen wij vast met het voorbereiden van uw thuiskomst. Wanneer u daadwerkelijk naar huis vertrekt, belt u ons, ongeacht het tijdstip, en starten wij uw kraamzorg.

Een van de toegevoegde waarden van kraamzorg vinden wij begeleiding en ondersteuning bij het geven van (borst)voeding. Wij stimuleren het geven van borstvoeding, en streven ernaar dat u hier de voordelen en gemakken van ervaart.

Het kraamdossier bestaat uit twee delen. Het eerste deel bevat informatie die van belang is voor uw kraamtijd. Ook vindt u er informatie over de voorbereiding op de komst van uw kind.

Het tweede deel bestaat uit het medisch dossier van u en uw baby. Hierin houdt de kraamverzorgende dagelijks de resultaten van de controles bij. In dit deel van uw dossier noteert uw kraamverzorgende ook welke werkzaamheden er per dag zijn uitgevoerd. Ook wanneer zij vragen heeft beantwoord of andere belangrijke informatie met u heeft gedeeld, noteert zij dat in het dossier, zodat u dit later nog eens kunt nalezen.

In het kraamdossier wordt een zorgplan opgenomen met al uw wensen en behoeften. Aan de hand daarvan kan uw kraamverzorgende optimale zorg garanderen.

Na uw kraamtijd ontvangt u van ons uw volledige kraamdossier. Het is verstandig om het dossier minimaal 5 jaar te bewaren, omdat het medische gegevens van u en uw baby bevat. Het is ook mogelijk dat het consultatiebureau u naar het dossier vraagt.

Na afloop van het intakegesprek wordt naast het kraamdossier ook een zorgovereenkomst opgesteld. Hierin staan helder de afspraken die u met ons heeft gemaakt en de kosten van de zorg. U kunt deze overeenkomst gebruiken als onderdeel van uw declaratie bij uw zorgverzekeraar.

Wij maken afspraken met u om onze kraamverzorgenden een zo prettig en veilig mogelijke werkplek te garanderen. Zo zorgen we dat u optimaal ondersteund kan worden.

Wij bespreken met u waar en hoe de kraamverzorgende het beste kan parkeren, wanneer zij naar u toe komt.